Mercedes-Benz E (2018)
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 70000km;
Moottori:
Tarkistaisi moottorin
Vianhaku:
Rattia kääntäessä tulee vinkuva ääni ja kun ajaa pientä ääntä tulee moottorin puolelta.0
Volvo V50 (2008)
Moottori:
Moottori käy joutokäynnillä ja sammuu kun painat kaasua. Mahdollisesti ilmamassaanturi, mutta ei varma. Kun ilmansuodatin oli poistettu, moottori kävi hieman paremmin. ongelma on löydettävä ja korjattava. dieselmoottori 2.4, D5244T13. Auto ei liiku itsestään ja vaatii hinauksen. auto Helsingissä, Jatkasaari.
BMW 3-Sarja (2008)
Moottori:
Jakoketjun tarkistus/vaihto
Opel Astra (2005)
Katsastushuolto:
Auto hylättiin katsastuksessa, kuva liitteenä
Moottori:
Moottorivikavalo palaa lämpöanturin virtapiirin vuoksi.
Chrysler Sebring (2007)
Moottori:
Öljynpaineen anturin vaihto.
Honda CR-V (2014)
Moottori:
Akku tyhjenee . Laturi ei lataa,
BMW 5-Sarja (2014)
Moottori:
Jakopään vaihto.Osat valmiina.
Volkswagen T5 TRANSPORTER (2005)
Moottori:
Moi,
AXD-kone taitaa kaivata vesipumpun vaihtoa. Jäähdytysnestettä pikkuhiljaa katoaa, ja alustassa vaihdelaatikon takaosan nurkilla märkää. Hyvä vaihdattaa anyway noilla maileilla, vaikkei nyt olisikaan suora syyllinen vuotoon.
BMW 5-Sarja (2008)
Moottori:
Korkeapainepumppu ilmeisesti rikkoutunut.
Tässä fixuksen tekemä arvio viasta.
Käynnistyi pihasta kylmänä normaalisti. Suuttimien ympäristössä hieman polttoainetta, joka pestiin pois eikä sitä vuotanut havaittavasti.
Tyhjäkäynnillä rail paine on riittävä, mutta sahaa 50bar ylös ja alas. Kun kierrokset nostaa 2000rpm, niin painetta on jo 200bar liikaa ja 3000rpm on 300bar liikaa. Tehtiin polttoaineen paineensäädön sopeutus, mutta siitä ei ollut apua.
Mitä enemmän moottori lämpiää, sitä huonommin se käynnistyy. Myös rail paine tyhjäkäynnillä laskee sitä mukaa kun moottori lämpiää. Rail paine nousee käynnistäessä sitä heikommin, mitä lämpimämpi moottori on. Lopulta paine ei riitä enää käynnistymiseen.
4620 Rail paineen loogisuus, todennäköisyyslogiikka
Todennäköisesti rail putken takapäässä oleva paineensäätöventtiili on viallinen. Vika voi olla myös korkeapainepumpussa. Korkeapainepumppu on jakopäässä moottorin takana. Pumppuun luultavasti saa erikseen vaihdettua määränsäätöventtiilin ja se ehkä kannattaa vaihtaa jos paineensäätöventtiilin vaihto ei auta.
Rail putki purettu irti paineensäätimen vaihtoa varten. Paineensäätimen irroituksen jälkeen selvisi että polttoainejärjestelmässä liikkuu reilusti metallihiukkasia, luultavasti korkepainepumpun vian takia. Puhdistettiin rail putki ja vanha paineensäädin, koska uutta paineensäädintä ei kannata asentaa. Koottiin osat takaisin ja ajettiin auto pihaan. Koko polttoainejärjestelmässä on metallia. Metalli lähtee pumpusta ja menee sieltä suuttimille ja rail putkeen, takaisin tankkiin paluulinjaa pitkin ja tankista taas suodattimeen. Polttoaineen korkeapaineumppu on työläässä paikassa. Jos pelkän korkeapainepumpun ja paineensäätimen vaihtaa, niin metallihitua jää muualle järjestelmään ja se rikkoo/tukkii komponentteja taas uudelleen.
Chrysler Grand Voyager (2005)
Moottori:
Nokka-akselin asentotunnistin pitää vaihtaa. Vikakoodi P0340 ja P0344.